رفع بیمارهای زنان با پیاز درمانی در طب سنتی

پیازدرمانی برای مشکلات زنانه

 

پیاز درمانی

 این نسخه از ابداعات «پروفسور ابراهيم عدنان سراج اوغلو» است که آن را برای درمان یائسگی زودرس خانمها، میوم های کوچک و متوسط رحم، ترشّحات و عفونت های واژینال، بی نظمی های قاعدگی، کیست های تخمدانی و تخمدان های پلی کیستیک، تنبلی های تخمدانی، بعضی از انواع نازایی و بسیاری دیگر از ناراحتی های زنانه موثّر می داند. او ادعّا می کند که بعد از طرح اين روش درماني، بسياري از افرادي كه به علت ناباروري بچه دار نمي شدند با استفاده از اين درمان توانستند از اين موهبت الهي برخوردار شوند.

 

از آنجا که منطق این روش ساده درمانی را موافق با طبّ سنّتی خودمان دیدم و از سویی بانوانی که با استفاده از این روش به نتایج مطلوبی رسیده اند کم نبوده اند، آن را برایتان نقل می کنم امّا بر اساس تجربيات خويش نكات و توضيحاتي به آن افزوده ام كه عملا آن را كاملتر و موثرتر از نسخه اصلي مي كند.

نکته مهم این است که چون این نسخه، نوعی پاکسازی بدن از مواد زائد است حتی انجام آن در زنان سالم نیز اشکالی ندارد.

پیاز درمانی

 

روش تهیه و استفاده

روزی دو بار، ده دقیقه قبل از ناهار و شام، باید این نوشیدنی را میل کنید. بنابراین حدود نیم ساعت قبل از ناهار و شام، درست کردن آن را شروع کنید:

دو لیوان متوسّط آب بدون کلر را بجوشانید. دو عدد پیاز متوسط زرد رنگ را پوست بگیرید.( فقط آخرین لایه پوست پیاز که خشک شده است را دور بریزید.) پیازها را به ۴ یا ۶ قسمت خرد کنید و داخل آب در حال جوش بیاندازید. چون با این کار، آب از جوش می افتد کمی صبر کنید تا دوباره جوش بیاید. پس از جوش آمدن دوباره، درب ظرف را ببندید تا ۵ دقیقه بجوشد و سپس شعله را خاموش کنید. محلول را صاف کنید و صبر کنید تا کمی ولرم شود و ۱۰ دقیقه قبل از ناهار آن را بنوشید. به همین ترتیب، ۱۰ دقیقه قبل از شام نیز نوشیدنی را به صورت تازه تهیه کرده و بنوشید.

آب پیاز
طول مدت درمان

این درمان در قالب دوره های 15 روزه به این صورت انجام شود که از روز پنجم قاعدگی شروع شده تا ۱۵ روز بعد ادامه پیدا کند. سپس درمان، قطع شده و از روز پنجم قاعدگی بعدی مجددا دوره 15 روزه بعدی شروع می شود. این کار برای سه دوره 15 روزه متوالی (یعنی از روز پنجم هر قاعدگی تا 15 روز بعد در سه سیکل قاعدگی متوالی) انجام می شود.

 

تذكّر مهم:

الف- زنان يائسه يا زناني كه به دلايل ديگر پريود نمي شوند مي توانند به يكي از اين دو پيشنهاد عمل كنند:

 

1- در هر ماه، 15 روز درمان كرده 15 روز استراحت بدهند.

– اين دوره ها باید منظم باشند و مثلا اگر دوره اول را از دهم آبان  شروع كرديد و تا 25 آبان ادامه داديد، دوره هاي بعدي را هم از دهم آذر و دهم دي شروع كنيد.

– اگر در حين اين نحو درمان عادت شديد، دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. ولي اگر بعد از يك بار عادت باز دچار تاخير پريود شديد مي توانيد با رعايت همان فاصله 15 روزه از پايان دوره قبلي، دوره جديد را شروع كنيد.

– اگر در حين يك دوره درماني، پريود شديد آن را يك دوره كامل حساب كنيد و درمان را قطع کنید و دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. مثلا اگر دهم آبان درمان را شروع کردید و 17 آبان عادت شدید، همین هفت روز را یک دوره درمان کامل حساب کنید و درمان را قطع کنید و 22 آبان، یعنی روز پنجم این عادت جدید، دوره بعدی 15 روزه را شروع کنید.

یائسگی

2- درمان را سه ماه به صورت مداوم انجام دهيد.

مجددا تذكر مي دهم كه در اين روش هم:

– اگر در حين درمان عادت شديد، دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. ولي اگر بعد از يك بار عادت باز دچار تاخير پريود شديد مي توانيد با رعايت همان فاصله 15 روزه از پايان دوره قبلي، دوره جديد را شروع كنيد.

– اگر در حين يك دوره درماني، پريود شديد آن را يك دوره كامل حساب كنيد و درمان را قطع کنید و دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. مثلا اگر دهم آبان درمان را شروع کردید و 17 آبان عادت شدید، همین هفت روز را یک دوره درمان کامل حساب کنید و درمان را قطع کنید و 22 آبان، یعنی روز پنجم این عادت جدید، دوره بعدی 15 روزه را شروع کنید.

 

ب- زناني كه پريودهاي كاملا نامنظم و غيرقابل پيش بيني دارند

 اگر حدّاكثر در طول يك دوره 40 روزه، يك بار عادت مي شوند(هرچند نامنظم)، به روش مقاله(شروع از روز پنجم قاعدگي) عمل كنند. ولي اگر فاصله عادت ها طولاني تر است مي توانند به شيوه بند الف عمل كنند.

پریود نامنظم

 

ج- اگر با شروع پیازدرمانی نظم عادت شما دچار اختلال شد، مثلا عادت به جلو افتاد، عادت جدید را مبنای ادامه درمان قرار دهید.

 

چند نکته

1- پیاز سرخ یا سفید برای این درمان مناسب نیست و باید از پیاز زرد استفاده کنید.

2- جوشانده ها را حتماً باید به صورت تازه تهیه کرده و ولرم بنوشید. زناني كه به دلايلي ازجمله كار در خارج از خانه نمي توانند يكي از وعده ها را سروقت مصرف كنند بهتر است در اولين فرصت ممكن آن را تهيه و ميل كنند اگرچه طبيعتا كمي از اثرات درماني اين روش كاسته خواهد شد.

3- ممکن است در طول درمان (به ویژه بعد از پنجمین روز درمان )، شاهد خونریزی و ترشحات تیره رنگ غیر معمول یا افزایش ترشحات سفید و زرد واژینال باشید. نگران نباشید، چون این امر نوعی تخلیه رحم از عوامل عفونی و غیره است.

4- به دلیل خطر سقط جنین، بانوان باردار نباید از این نسخه استفاده کنند. غیر از این مورد یا احیانا بانوانی که به علّت مشکلات معدی قادر به استفاده از این ترکیب نیستند تقریبا هیچ منعی برای درمان با این روش وجود ندارد.

البته بانوانی که قصد بارداری دارند می توانند با خیالی آسوده به این کار اقدام کنند اما در صورت شک به بارداری یا مثبت شدن تست های بارداری، باید درمان را قطع کنند.

5- این دستور محدودیت سنی ندارد.

6- در صورت امکان استفاده از آب چشمه، از آن استفاده کنید. گزینه دوّم، استفاده از آب چاه است. در صورتی که به هیچ کدام دسترسی ندارید آب لوله کشی را چند ساعت در ظرفی روباز نگهداری کنید تا کلر آن خارج شود.

7- این نسخه باید به صورت گفته شده انجام شود و استفاده منقطع از آن، فایده چندانی نخواهد داشت. البته اگر به هر دليل، انجام اين روش، يكي دو روز  دچار وقفه شد مي توانيد درمان را ادامه دهيد ولي در صورت وقفه طولاني تر بهتر است درمان را از نو شروع كنيد.

8- اگر به دلیل مشکلات معدی قادر به استفاده از این محلول، قبل از غذا نیستید، می توانید آن را به دو سه ساعت بعد از غذا موکول کنید.

9- در طول درمان مراقب باشید که دچار یبوست نشوید یا اگر به این معضل دچار هستید به شیوه صحیح، درمانش کنید.

10- توصيه مي كنيم در طول درمان، استفاده از داروهاي شيميايي كه براي اين مشكلات مصرف مي كنيد( و به ويژه انواع داروهاي هورموني و تحريك كننده تخمك گذاري) را كنار بگذاريد. با این حال، انجام این روش، همزمان با مصرف داروهای شیمیایی یا درمان های دیگر طبّ سنّتی هم مانعی ندارد.

11- اختلالاتی در نظم قاعدگی یا میزان خونریزی، گرگرفتگی، دردهای مبهم و پراکنده در رحم، تخمدانها و زیرشکم و … در طول پیازدرمانی می تواند طبیعی باشد. اگر در حین درمان دچار خونریزی شدید شدید؛ آن را درمان کنید و از عادت بعدی درمان را از سر بگیرید. اگر باز هم این اتفاق تکرار شد، بهتر است درمان را ادامه ندهید یا با یک فرد مجرب درزمینه طب سنتی مشورت کنید..

پیاز زرد

برای قطع خونریزی شدید می توانید این روش ها را امتحان کنید:

– عدس خام را آسیاب کرده بدون روغن تفت داده روزی سه قاشق مربّاخوری تا غذاخوری و تا قطع خونریزی میل کنید.

پوست انار خشک شده؛ مازو، بلوط، گلنارفارسی، گل شقایق، ریشه انجبار، خون سیاوشان و … هم می توانند به همین شیوه مورد استفاده قرار گیرند.

– روزی یکی دو بار و هر بار یک قاشق غذاخوری بارهنگ را با یک لیوان عرق مورد یا خارشتر یا کلپوره، ده دقیقه روی شعله کم جوشانده بدون صاف کردن میل کنید.

– تره خام را آب گیری کرده روزی سه تا نصف استکان میل کنید.

قطع شدن خونریزی پریود
پوست انار خشک شده

 

تذکّر:  در ایام خونریزی شدید، از کار سنگین و مصرف غذاهای تند و تیز  پرهیز کنید

برای درمان دل دردهای احتمالی نیز می توانید از دم نوش آویشن، گاوزبان، تخم شوید، زیره سبز و … استفاده کنید.

 

12- این دستور برای بانوانی که مشکل «آندومتریوز» دارند قابل اجراست هرچند ممکن است باعث تشدید خونریزی عادت ماهیانه شود. در مورد اثربخشی نهایی آن بر این بیماران، اظهارنظر سخت است.

13- بیمارانی که پرولاکتین بالا دارند هم می توانند این درمان را امتحان کنند. البته درمجموع به نظر می رسد که این بیماران از مصرف داروهای خنک و قابض سود بیشتری می برند.

14- استفاده از این روش به همراه روش های دیگر کمک باروری مانند آی وی اف نه تنها اشکالی ندارد بلکه احتمال موفقیت آنها را نیز بالا می برد.

 

دستورات تکمیلی

انجام این اقدامات تکمیلی، میزان موفّقیت درمان را افزایش می دهند و لذا توصيه مي كنيم كه اين دستورات را هم به عنوان جزئي از درمان انجام دهيد:

 

1- در صورتی که برای درمان ناباروری از این دستور پیروی می کنید، بعد از هر بار نوشیدن عصاره پیاز، باید این نوشیدنی را نیز تازه به تازه درست کرده میل کنید: 9-8 عدد انجیر خشک را پس از شستن در دو لیوان متوسّط آب بدون کلر در حال جوش بریزید. بعد از 6-5 دقیقه جوشاندن، یک عدد هویج سفت و تازه را قاچ کرده به آن اضافه کرده بگذارید ۳-۴ دقیقه دیگر بجوشد، سپس آن را صاف کرده به صورت ولرم بنوشید.

البته در صورتی که نوشیدن پشت سرهم این دو عصاره برایتان سخت است می توانید تا یکی دو ساعت بین آنها فاصله بیندازید.

2- مصرف روزانه بومادران یا رازیانه(به صورت دم کرده، جوشانده، عرق یا پودر شده مخلوط با عسل) هم بسیار مفید است. البته این دو دارو در ایام عادت و به هنگام بارداری نباید مصرف شوند.

عرق بومادران

مقدار مصرف:

– شبی یک لیوان از عرقیات؛

– یا یک قاشق غذاخوری بومادران یا یک قاشق مرباخوری تخم رازیانه برای دم کردن یا جوشاندن( با یک و نیم لیوان آب، آرام بجوشد تا نصفلیوان بماند)؛

– و یا یک قاشق مربّاخوری از مخلوط پودر داروها با عسل.

 

تذکّر: طبع این دو دارو گرم است و در بانوان گرم مزاج باید با مقداری عرقیات خنک مثل کاسنی مصرف شود.

 

3- در هر دوره، در فاصله بین پریودها، یک روز در میان، هر بار یک تخم مرغ محلّی را شکسته روی یک دستمال سفید تمیز ۴ تا شده ریخته داخل حمّام به مدّت نیم ساعت روی آن بنشینید تا تخم مرغ از طریق واژن جذب بدن شود. این کار را در هر دوره، 7 بار تکرار کنید. تخم مرغ ها را نشوئید و در خارج از یخچال و در جایی خنک و تاریک نگهداری کنید.

پاکسازی رحم و تخمدان

 

آب پیاز٬ بی نظمی های قاعدگی٬ پیاز درمانی٬ پیاز زرد٬ ترشّحات و عفونت های واژینال٬ تست بارداری٬ تنبلی های تخمدانی٬ خونریزی پریود٬ درمان خونریزی زیاد پریود٬ درمان مشکلات زنان٬ درمان یائسگی زود رس٬ سقط جنین٬ عرق بومادران٬ عرق رازیانه٬ قطع شدن پریود٬ کیست های تخمدانی٬ کیست های تخمدانی و تخمدان های پلی کیستیک٬ میوم های کوچک و متوسط رحم٬ ناراحتیهای زنان٬ نازایی٬ یائسگی٬ یائسگی زودرس خانمها