شفاف و درخشان کردن پوستتان با ویتامین ها

پوست خود را با این ویتامین ها شفاف و درخشان کنید

یکی از نگرانی های مردم به ویژه زنان این است که به مرور زنان و رسیدن به سنین کهنسالی پوست چروک و زشتی خواهند داشت،اما مصرف ویتامین ها باعث می شود پوست زیبا و درخشان جلوه کند.

برای نگهداری از پوست خود می‌بایست ویتامین‌هایی که پوست به آن‌ها نیازمند است را بشناسید و مواد غذایی که سرشار از آن ویتامین‌ها باشند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به گزارش نت نوشت، راه و روش برای نگهداری از پوست کم نیست اما انتخاب یک روش که بتواند با استفاده از مواد طبیعی و ویتامین های مخصوص پوست و بدون کاربرد قرص ها و لوسین های شیمیایی پوست را به شادابی و جوانی برساند و برای طولانی مدت به همین منوال باقی بماند، یک راه کار عاقلانه است. برای نگهداری از پوست خود می بایست ویتامین های مخصوص پوست را بشناسید و مواد غذایی که سرشار از آن ویتامین ها باشند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید. استمرار استفاده از این مواد غذایی می تواند پوست را برای همیشه شاداب و جوان نگه دارد و دیگر نیازی به کرم ها و لوسین های مختلف شیمیایی نداشته باشید. ما در نت نوشت ویتامین های مخصوص پوست که بسیار ضروری هستند را به شما معرفی می کنیم تا شما بتوانید با به کار گرفتن آن ها در مواد غذایی‌تان به پزشک متخصص پوست مراجعه نکنید.

پوست صاف

چرا پوست به ویتامین احتیاج دارد ؟

ویتامین ها پوست را هیدراته می کنند. آن ها می توانند سلول های مرده پوست را از بین برده و سلول های جدید و نو را جایگزین آن ها کنند. عفونت ها و استرس اکسیداتیو نیز به کمک ویتامین های مورد نیاز پوست از بین خواهند رفت. در صورتی که برای کاهش روند پیری پوست خود در حال تلاش هستید و یا می کوشید زخم ها و لکه های پوستی و حتی تکه های زبر و خشن شده پوستتان را نرم و لطیف کنید و کلیه مشکلات پوستی را برطرف کنید می بایست ویتامین کافی به پوست برسانید. ویتامین های مخصوص پوست ویتامین A ، E، K هستند. که هر کدام عهده دار بر طرف کردن یک مشکل در پوست می باشند.

پوست درخشان

ویتامین A

این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان به حساب می آید. مشکلاتی همچون چین و چروک که در اثر رادیکال های آزاد به وجود می آیند را برطرف می کند. میزان بسیار زیاد این ویتامین در هویج، اسفناج، انبه و سیب زمینی وجود دارد.

vitamine A
مواد غذایی ویتامین A

 

ویتامین B۳

ویتامین B۳ معمولا با نام نیاسین شناخته می شود. این ویتامین در بیشتر محصولات آرایشی به کار گرفته می شود. ویتامین B۳ عامل درخشندگی پوست است. قرمزی و التهابات پوست را نیز برطرف می کند.

ویتامین b3

ویتامین C
ویتامین های مخصوص پوست را بشناسید!

در صورتی که لکه های پوستی بر اثر کهولت سن در شما مشاهده شده است می بایست بیشتر از قبل از این ویتامین استفاده کنید

ویتامین C از ویتامین های مخصوص پوست است که نقش مهمی در تولید کراتین ها دارد. کراتین نیز به پوست کمک می کند تا سلول های مرده تولید شده و جایگزین سلول های فرسوده شوند. در صورتی که لکه های پوستی بر اثر کهولت سن در شما مشاهده شده است می بایست بیشتر از قبل از این ویتامین استفاده کنید.

ویتامین c

 

ویتامین E

بهترین آنتی اکسیدان برای پوست ویتامین E می باشد زیرا به حفظ رطوبت پوست بسیار کمک می کند. عوارض آکنه و لکه های ناشی از آن را ازبین می برد و هم زمان به جذب ویتامین A بسیار بسیار کمک خواهد کرد.

ویتامین K

ویتامین K یک مکمل و از ویتامین های مخصوص پوست به حساب می آید. زخم های پوستی که نیازمند زمان برای بهبودی هستند به کمک این ویتامین سرعت عمل در بهبودی پیدا خواهند کرد. به طور کلی تمامی بیماری های پوست که به سلامت و زمان برای بهبودی نیاز داشته باشد به کمک ویتامین K قابل درمان است.

ویتامین k

 

ویتامین D

ویتامین D سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن را تقویت می کند و با عفونت ها به خصوص عفونت های پوست مبارزه می کند. این ویتامین برای سلامت پوست بسیار بسیار مهم است. پاتوژن های خارجی که به صورت دائم در معرض سموم هستند به کمک این ویتامین پاکسازی می شوند و بهبود می یابند.

ویتامین D

 

پوست شفاف و درخشنده

 

از بین رفتن چروک پوست٬ پوست شاداب٬ جوان نگه داشتن پوست٬ چروک پوست٬ زیبایی پوست٬ سیستم ایمنی بدن٬ شفاف شدن پوست٬ فواید مصرف ویتامین٬ مصرف ویتامین ها٬ ویتامین A٬ ویتامین D٬ ویتامین E٬ ویتامین K