چای بابونه و خواص معجزه آسای آن در طب سنتی

چای بابونه و خواص معجزه آسای آن در طب سنتی

 

درباره چای بابونه چه می دانید؟

بابونه گیاهی است معطر و پر خاصیت که معمولا در زمین هایی با خاک شنی می روید. این گیاه گل های سفید و زردرنگی دارد.برگ های آن نامنظم و کوچک و بزرگ است و در تمام فصول می روید.

چای بابونه را قرن هاست به منظور کاهش التهاب استفاده می کردند.در حقیقت اولین نوشیدنی که در هنگام عصبانیت سمت آن می رویم چای بابونه است.

اما این چای علاوه بر خواص آرامبخشش خواص دیگری نیز دارد،با ما همراه باشید تا خواص بی نظیر آن را برای شما توضیح دهیم.

خواص چای بابونه

 

کاهش درد کمر در دوران قاعدگی :

دوره قاعدگی یک زن بسیار ناراحت کننده است. اغلب این تحریک پذیری بسیار سخت درمان می شود زیرا درمان کننده ها بسیار کم است، از نظر طب سنتی چای بابونه می تواند کمک خوبی باشد. چای بابونه دارای خواص ضد اسپاسم است، که می تواند گرفتگی های دردناک مرتبط با دوره های قاعدگی را کاهش دهد.

چای بابونه همچنین کمک می کند تا املاح معده و روده را، که ناشی از التهاب یا سوء هاضمه است، تسکین دهد.

چای بابونه باعث خواب آرام می شود :

میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان برای خوابیدن به آرامبخش هایی نیاز دارند ، اما معمولا این داروها با عوارض جانبی همراه هستندکه مصرف منظم آنها را ناراحت می کند. علاوه بر این، بسیاری از این داروها اعتیاد آور هستند، به این معنی که مصرف طولانی مدت منجر به مشکلاتی در مغز شده و باعث اعتیاد و وابستگی می شود.

بدون آنها،خواب بسیار دشوار است. چای بابونه داروی خواب آوری است که بدون ایجاد اعتیاد خاصی باعث آرامش روح و خواب راحت می شود.. کیفیت خواب نیز به طور قابل ملاحظه ای بهتر از قرص های آرام بخش است.فقط کافی است آن را امتحان کنید.

علائم اضطراب و افسردگی را مدیریت کنید :

اثرات ضد افسردگی چای بابونه به خوبی شناخته شده است و استفاده از آن برای خواب بسیار محبوب است اما می تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند. ترکیبی به نام apigenin موجود در چای بابونه کمک می کند تا اثر انتقال دهنده عصبی و هورمون ها بر روی ذهن و بدن را کاهش دهد.

چای بابونه باعث بهبود سلامت دهان می شود :

سلامت دندان ها و لثه ها می تواند درسلامت عمومی ما بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین، لثه ودندان های ناسالم باعث می شود که باکتری ها وارد جریان خون شده و باعث تخریب بدن شوند. این باکتریها در شرایطی جدی مانند بیماری قلبی دخالت دارند و در نتیجه می توانند ایمنی کلی را کاهش دهند.

چای بابونه دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث کاهش تجمع باکتری ها در دهان می شود.سعی کنید چای یا دمنوش بابونه را در دهان خود بیشتر نگه دارید چای بابونه همچنین می تواند باعث بهبود ناراحتی ناشی از زخم های سرطانی و یا درد دندان شود.

بابونه باعث بهبود عملکرد و سلامت قلب می شود :

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی چای بابونه نیز غنی از فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید هستند. این اثر محافظتی در افراد مسن بیشتر است و ابتلا به بیماری های قلبی در کسانی که بابونه بیشتر مصرف می کنند کمتر خواهد بود.

بابونه کمک می کند تا فشار استرس را کاهش دهد :

استرس مانند خوره بر جان انسان می افتد وهر روز بدتر می شود اغلب راه درمان آن دشوار است بعضی افراد برای کمک به تنظیم هورمون و کاهش استرس بیشتر استراحت می کنند. اما گاهی اوقات خوابیدن هم دشوار است. چای بابونه خواب و استراحت را آسان می کند. سطح GABA افزایش می یابد و در واقع با کمترین میزان اثرات جانبی می توانید آرامش واقعی را با این دمنوش تجربه کنید.

جلوگیری از پیری زودرس :

جلوگیری از رادیکال های آزاد، یکی از عوامل پیشگیری از پیری پوست است. چای بابونه با محتوای آنتی اکسیدان های زیاد و ارزان خود، به تأثیرات افزایش اکسیداسیون کمک می کند، و می تواند به تثبیت رادیکال های خطرناک آزاد کمک کند. نوشیدن هر چیز با آب بیشتر نیز بسیار مفید است، زیرا پوست شما نیاز به هیدراتاسیون مناسب نیز دارد.

سیستم ایمنی را تحریک می کند :

بخش بزرگی از اثرات تقویت ایمنی چای بابونه به دلیل خواص آنتی باکتریایی آن است،. این چای با کاهش بار اکسیداتیو سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سلول های سرطانی تشویق می کند. علاوه بر این، بسیاری از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی موجود در چای بابونه نیز به تحریک فعالیت لکوسیت ها و سلول های T-T کمک می کنند که بدن در مقابل عفونت ایستادگی کند.

 درمان آلرژی:

چای بابونه به کاهش حساسیت های بدن و آلرژی بسیار موثر است. این آلرژیها میتوانند شامل گرد و غبار، گرده، گل میخک یا حتی بادام زمینی باشند.

کاهش التهاب و درد :

اگر از شرایط التهابی مزمن مانند آرتریت یا IBSرنج می برید چای بابونه می تواند به شما کمک کند. به غیر از کاهش پاسخ التهابی سیستم ایمنی، چای بابونه برای کاهش حس درد با مهار آنزیم COX مفید است. این آنزیم سنتز ترکیبات ضد التهابی مانند پروستاگلاندین ها را زیاد می کند. مهم است که درد را به صورت ریشه ای حل کنید نه مقطعی .

بهبود سلامت پوست در بدن :

ما به طور خلاصه ذکر کردیم چای بابونه میتواند علائم پیری زودرس را کاهش دهد، اما مزایای آن بر پوست بسیار فراتر از آن است. چای بابونه حاوی روغنهای ضروری است که به لایه های چربی پوست نفوذ می کنند و در نتیجه ساختار خود را تقویت می کنند تا رطوبت در داخل پوست حفظ شود.

چای بابونه از زمان های قدیم بر روی پوست نیز اعمال شده است، به منظور کنترل زخم های آکنه، زخم های پوستی و زخم همراه با سوختگی ها و آبسه ها به کار می رفته است.

بابونه همچنین لکه های پوستی، کبودی زیر چشم را کاهش می دهد و حتی به کاهش زگیل و علائم کششی کمک می کند. اعتقاد بر این است که اثرات این مکانیسم مربوط به سنتز کلاژن است ، زیرا فواید آن مشابه سنتز کلاژن در بدن است.

 

بابونه٬ چای بابونه٬ چای بابونه برای درد پریود٬ چای بابونه برای معده٬ چای بابونه در باَرداری٬ چای بابونه و لاغری٬ خواص چای بابونه٬ خواص چای بابونه برای آلرژی٬ خواص چای بابونه برای اعصاب٬ خواص چای بابونه برای پوست٬ خواص چای بابونه برای رحم٬ خواص چای بابونه برای لاغری٬ خواص چای بابونه برای مو٬ سلامت خانواده با جای بابونه