درمان سرماخوردگی با 7 گیاه موثر در طب سنتی

درمان سرماخوردگی با 7 گیاه موثر در طب سنتی

گیاه درمانی، یکی از راه هایی است که میتوان با کمک آنها،سریعتر از شر بیماری ها رهایی پیدا کنیم. برای درمان سرماخوردگی هم گیاهانی وجود دارند که بهبودی بیمار را تسریع می کنند. با اضافه کردن گیاهان تازه به پخت و پز خود می توانید ده ها مشکل شایع سلامتی را تسکین دهید و برای استفاده داروهای خانگی می توانید آن را در چند گلدان قرار دهید و در جلوی آفتاب بگذارید تا رشد کنند.

درمان سرما خوردگی در طب سنتی

 

7 گیاه موثر در سرماخوردگی

1- اسطوخودوس:

این گیاه آفتاب دوست می باشد. می توان با استفاده از یک گلدان کوچک پر از شن و خاک سبک، آن را پرورش داد. این گیاه خواص ضد عفونی و ضد التهابی دارد.

درمان سرما خوردگی با اسطخدوس

 

2- ریحان:

این گیاه شیرین و معطر و ایده آل برای رشد در گلدان است. از ماساژ برگ این گیاه برای از بین بردن درد استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی با ریحان

 

3- آویشن:

این گیاه در خاک خشک رشد می کند و به نور خورشید نیاز دارد.در طب سنتی  آویشن یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین یک ضد عفونی کننده است. نوشیدن چای لیمو ساخته شده از آویشن برای درمان سرماخوردگی قبل از خواب مصرف می شود. هشدار: زنان باردار از آویشن استفاده نکنند.

درمان سرماخوردگی با آویشن

4- بادرنجبویه:

این گیاه برای شفا و جلوگیری از زخم ها استفاده می شود. همچنین مالش برگ بادرنجبویه به طور مستقیم بر روی پوست به عنوان یک دافع حشرات طبیعی و یا برای تسکین نیش آن ها استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی با بادرنجبویه

 

5- جعفری:

این گیاه در یک گلدان در آفتاب و خاک مرطوب رشد می کند و برای آن کود آلی استفاده می کنند. جعفری سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. روزانه یک قاشق غذاخوری جعفری خورد شده بخورید، این گیاه بوی بد دهان را خنثی می کند.

درمان سرماخوردگی با جعفری

 

6- نعناع:

نعنا را در یک گلدان بگذارید. این گیاه با شور و نشاط رشد می کند. نعناع برای درمان درد معده مؤثر است. چای که با برگ تازه ی نعناع درست شده باشد برای تسکین درد معده، تهوع و نفخ مؤثر است. یک مشت نعناع را در یک کاسه ی کم عمق با آب جوش به عنوان یک ضد احتقان استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی با نعناع

 

7- آلوئه ورا:

رشد این گیاه در گلدان و در آفتاب کامل رشد می کند. با شکستن این برگ، داخل آن ژلی اعمال شده است که با مالش آن به پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، آن را تسکین می دهد. این گیاه از 96 درصد آب و 4 درصد مواد تشکیل دهنده فعال از جمله اسیدهای آمینه و آنزیم هایی که پوست آسیب دیده را تغذیه می کند، تشکیل شده است

درمان سرماخوردگی با آلوئه ورا

 

درمان سرماخوردگی٬ درمان سرماخوردگی با پیاز٬ درمان سرماخوردگی با داروهای گیاهی٬ درمان سرماخوردگی با سیر٬ درمان سرماخوردگی با طب سنتی٬ درمان سرماخوردگی با عسل٬ درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو٬ درمان سرماخوردگی با گیاهان دارویی٬ درمان سرماخوردگی خانگی٬ درمان سرماخوردگی در بارداری٬ درمان سرماخوردگی در طب سنتی٬ درمان سرماخوردگی در منزل٬ درمان سرماخوردگی در نوزادان٬ درمان سرماخوردگی کودکان٬ سرماخوردگی